Oct 24, 2021
După instalarea măsurilor restrictive privind răspândirea noului coronavirus şi cei de la ANAF s-au aliniat standardelor şi au făcut posibilă obţinerea cazierului fiscal online, fără să mai fie nevoie de prezenţa fizică a solicitantului.
Acesta are nevoie, desigur, să îndeplinească o serie de condiţii, după cum au anunţat cei de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în urma unui comunicat oficial.
Cea mai simplă modalitate de a obţine un certificat fiscal, fără să mergi la ANAF
Totul este posibil prin intermediul Spaţiului Privat Virtual, acolo unde trebuie accesată secţiunea „Solicitari / Eliberare documente/ Certificat de cazier fiscal”, după care se selectează CIF/CNP-ului pentru care se dorește eliberarea certificatului şi se specifică motivul pentru care se realizează această solicitare.
După aceea, veţi putea regăsi foarte uşr certificatul fiscal de care aveţi nevoie în secţiunea de „Mesaje” şi îl veţi putea utiliza fără probleme în scopul pentru care aţi decis eliberarea lui.
Certificatul fiscal îşi are utilitatea atunci când o persoană fizică îşi doreşte să vândă un autoturism, dacă îşi înfiinţează o societate comercială sau dacă autorizează desfăşurarea unei activităţi independente.
Aceasta are o valabilitate limitată şi expiră după 30 de zile de la data eliberării, în cazul persoanelor fizice, şi în 90 de zile, în cazul persoanelor juridice.
Citeşte şi:
Ghid pentru înrolarea în Armata României. Ce trebuie să faci, ce documente să duci și ce probe trebuie să dai
Ce valoarea are ajutorul social în 2022 și cine are dreptul pentru banii de la stat
Prin acest certificat fiscal ANAF ţine o evidenţă şi verifică aplicarea şi respectarea normelor fiscale, contabile şi financiare. De aceea este nevoie de un astfel de act, pentru a arăta credibilitate şi bună credinţă, precum şi respectarea tuturor regulilor şi legilor în vigoare.
În cazul în care entitatea fizică sau juridică nu a respectat regulile şi nu au plătit taxele, într-un certificat fiscal se vor descoperi toate aceste nereguli.